Hmm Fundering.

Hmm sitter och har en rätt givande konverasion,man sitter och fundera.

Som tur har man bra simutalförmåga och kan bolla med flera tankar samtidigt,yes äntligen någon bra förmåga man innerhar.

Men,tänker på outsiders,den stora minoriteten ett ord som i stora hafs betyder mindre del eller mindretal.
Vilket inte igentligen borde kännas som mindre värda för vissa.
Finns vissa som antagligen sticker ut och ansers som ``annorlunda´´ och blir i regel halft utstöt för de inte är exakt som alla andra,vilket i slutliga hand kan göra en effekt av personens temperament och psyke åt de mer negativa hållet.
Finns alltid folk med sina dsv sociala identiteter,och alla är skapta annorlunda,men i massa fall blir man sidobehandlad för man är ``unik´´.

Inom sociologin finns det ett fint exempel dsk Teorin om tystnadsspiralen
Teorin går ut på att man är mindre benägen att framföra en åsikt om man tror att man är i minoritet. Och om ingen uttrycker en åsikt så tror man att den är i minoritet. Det blir som en spiral.

Fotnotis(ja jag har tråkigt drf skriver jag sådant krafs)

Var jag vill komma är att folk kan hitta samhörighet igenom massa saker,idrott,olika kulturela samhörigheter och även det jag gilla mest Musik.

Musiken är som sagt en stor sak,man kan har möjlighet att skapa sig ett parallelt universum``en alternativ realitet´´
Där man finner stor samhörighet och känslan att man är delaktig i något som är så mycket större än sig själv.
Infinna inspiration på de mest osannolika områderna.

Jag föddes kort ful och med massa självhat,men jag har börjat lyckas vända bort sådant ifrån mig själv som i en jakt på att hitta sig själv,vem man är och vad man tycker.

Nu är jag trött sov gott


Kommentarer
Postat av: Linda

Du skriver bra när du är trött! :)

2010-04-13 @ 22:20:05
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0