Reflektion

Ja livet går vidare, jorden snurrar, ännu ett år närma sig sitt slut.

Vad är vi nu? vart vill vi?
Jo många frågor som snurrar.

Känner en djup gammal känsla av avsaknad som plågar mig.
Men lösningen är oftast djupsinnig.

Choklad är underbart och även en ny livskris på G.
En som skett ungefär varje År runt den 23e december.
Att ännu en gång lägga till en siffra i sin ålder, att ännu en gång påbörja ett nytt år i livet.

Önskar mig inget mer än ett bra år utan några matriela ting för både min födelsedag och julafton.
Plus att alla jag bry mig om ska hade det problemfritt och vara lyckliga, ja det är vad jag önskar mig mer.

Känner verkligen att inspirationen idag tryter kolossalt, inte mycket som man kan tänka sig skriva om.
Liksom man är ungeför urholkad inombords ett tomt hölje på ett ungefär.

Älskar natten, tystheten, det är stilla och dämpat, mörkret ger mystik som annars inte ofta förekommer.
Man kan lätt glida iväg in i tankarna ännu en gång och återuppspela en länge förlorad dröm som i en inåtvänd spegel när vi blundar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0