Jukola,de sömnlösas helg.

Fredag 8a..åker mot jukola med skojiga studer som framtid.
Färjan är lika kul som vanligt.

Jukola är som er som inte vet..en gigantisk tävling i finland.
Tar och kopiera från sidan en beskrivning (lat) är trött

Numera är Jukolakavlen det övergripande namnet för både herrarnas tävling och damernas motsvarighet, Venlakavlen. Herrarna löper sju sträckor och damerna fyra. Damerna kom med 1951 då de löpte en individuell tävling. Venlakavlen fick sin start 1978. Den första tävlingen arrangerades som sagt 1949, då i närheten av Helsingfors. Efter det har tävlingen arrangerats utan avbrott runt om i landet.
Under Jukoladygnet finns mellan 30000 och 40000 människor på tävlingsplatsen. Förutom deltagarna finns där
lagledare och andra medhjälpare, familjemedlemmar och åskådare. När man dessutom har 1200-1500 i arrangörsstaben, kan man tänka sig vad som krävs av arrangemangen. Många av dessa människor övernattar -
eller tar en tupplur - i den enorma tältby med tusentals tält, som rests i
närheten.

nog med det..frame på lördag morgon i finland..
sedan ta vi och prov träna lite..verka hur jävla bra som helst.
Sedan ut och äta pizza med gänget.

jaja lyckatill med att sova..låg bara och tänkte hela natten på olika ting.

sedan ..gick upp 01..då var det dax..äta en lätt frukost sedan ut till jukola.
det starta ju på natten och fortsätter in på morgonen..jag gick ut ungefär 04.40 på morgonen..
var varmt fuktigt..och troligen de tuffaste jukola någonsin..kunde gjort mycket bättre ifrån mig kände jag.
men ska inte ta mer om det.
haha träffade mikhail junior på tävlingen haha skit go italienar/ryss haha han är grym..försökte hitta min kompis tomasso också ..men jukola är så brutalt stort.
de bygger upp en hel shoping gata mitt ute i ingenstans haha XP

första laget blev 22a och andra laget 160av 1600 så vi var inte nöjda alls..
Men nästa år då jävla..

sedan på färjan hem var det fest!! vaknade upp med lätt huvudvärk så var inte så farligt haha..

kom hem klockan 15.40 i jämjö (måndag) ..sedan iväg och jobba vid 16.00 haha perfekt timing va ;) .

nej nu ska jag nana ..ska jobba imorgon mer!!

ungfär mellan fre-mån har jag sovit 7-8timmar..woho..behöver nog sova nu XP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0