Sick

Sitter och har väl någon infektion i kroppen,huvudvärk,ont i halsen..innan hade jag illamående men det är borta just nu.
blev inringt till jobbet 7.15..och de undrade om man skulle kunna ta 7-16passet jaha..sedan tar det 20min ut om jag skippa frukosten.
sedan direkt när jag kom ut måde man dåligt,så blev att sjukanmäla sig vid 10.30..

Vaknade även 06.00 av att jag hade näsblod..som sagt trevlig dag.

Men bara ta nya tag.

Har nog inget ``smartass´´ att säga idag,eller skriva rättare sagt.
Fast kan inte skriva rättare sagt,blir ju rättare skrivet.

Dagens sanning när det gäller jobb,så är alla olika krävande,fast att vara timanställd i hemtjänst,är nog det jobb som inkräkta mer på ens fritid än andra jobb,man måste ständigt vara reda på att de ska ringa,vilket gör att man helst ska sova länge,vara utvilad till klockan 06 ifall de skulle ringa,och oftast om man har några planer inplanerade så kan man nog glömma dom direkt,det är oftast bara då man har något roligt att göra som man blir inringd har jag märkt.

Fast nu ska jag inte bara tala negativt om mitt jobb,det har en del bra sidor,man lär sig otroligt mycket,ex social på ett annat sätt,nya levnadsituation och tackla livets mer negativa sidor.

Idag bjuder jag på en gammal favorit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0