Tillbaka ifrån 2veckors blogg paus

Tillbaka på bloggen igen.
Något nytt på sistonde..ehm.

Lyckats bra på 2tävlingar och få snygg ranking
få även springa sista sträckan på en av de största stafett tävlingarna ,inte känna någon press alls..(jikes)

Ska nog ta och fundera på utbildning,vad man ska bli,och göra av sitt liv.
har även på sistonde sett på scrubs lite för mycket för mitt eget bästa.
Börjat se på the big bang theory,om ni inte ha kollat upp den serien så rekomendera jag den yppligt starkt.
4a stycken killar med hög iq och konstiga egenheter (nördar) och deras vardag plus deras ständiga jakt på kvinnor,är en väldigt rolig mix :)

sedan dagens ehm ja diskution.
Det inomparantes är ingooglat/att jag adderat lite själv så det är läsbart
(Självkänslan är upplevelsen av sig själv och sitt eget värde
självförtroende är personens tilltro till sin förmåga att prestera och upplevelsen av att verkligen tro och ha förtroende för att vi är duktiga på det.

självkänslan påverkas igenom att bli bekräftad/älskad som den person man är
Självförtroende är mera pedagogiskt och stödjs av att bli bemött med lämpliga krav och samtidigt upplevelsen av att själv klara av att hantera situationer.)

Så Självkänslan är ju hur man känner sig(logiskt)
Och självförtroende hur man känner att man klara av olika situation som uppstår/försätter sig i.
så självkänsla är hur väl mentalt man känner sig själv och självförtroende borde vara en mer mental praktisk egenhet,för om man tänker mer bakvänt du agera/gör något och lyckas så stärker det ens självförtroende,så något man gör och man få någonslags känsla ut ifrån det man gjorde så är det självförtroende hur väl man känner sig i detta om jag inte är helt ute och cykla.


Kommentarer
Postat av: Linda

jag tycker alltid det händer saker i ditt liv jö. Duktig du är, inte många veckor kvar till tävling nu, 4 va? nedräkningen har börjat, sketan vad kul! pfft, för mycket scrubs går inte, men the big bang theory ska jag kolla upp, verkar som nått jag kan gilla. bara det inte är nån american pie humor, där drar jag en gräns.

2010-09-14 @ 11:49:50
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0