Resan

En Blekings vandring till Skåne

Anländer en torsdag efter tåg krångel i vad General Lee nog hade sagt Sveriges Sydstater.
Inser att i detta fagra och civiliserade land behövs inget lexikon för att förstå språket.
Robert hämta upp en och vi åker till auf wetterlöf's residens ute på landsbygden.
Första dagens träningen blir att springa kartminne på hässleholms OK träning.
träningeninleds och tankarna faller åt att man kanske börja utveckla Demens på högnivå när det gäller kartminnes OL.
Robert kommer ifatt en som en hungrig gazell på banan och man får panik när man ser panarens långa steg och skjuter själv iväg som en raket.
Avståndet ökar och man springer i säkerhet i mål sedan och får vänta yttligare några minuter tills Robban dyker upp.

Matupplevelsen är god nere i skånedistriktet och en längre visstelse här hade slutat på fetväktarna(inte att tas miste om orchvakterna i World of warcraft med liknande namn) .
Vi spela Empire total war några timmar hittils ..okej en massa,man måste vara ärlig.

Läggdax upptidigt tror jag ..nja kanske inte riktigt så.
Nästa dag gry i detta härliga land jag menar landskap, vinden har ökat och ja det där träningspasset som skulle suttit så fint verka inte bli av.
Blir en runda att gå med hunden som för tillfället ligger utslagen vid sidan om på golvet.
En jäkla massa Empire total war plus lite Xbox där Robert har herraväldet på Call of duty fast få ge sig på star wars..go chewbacka :D!!

Ja inga mer kommentarer om den dagen men nästa dag gryr tidigt tidigt, avfärd till tävlingen..Men som inbitna orienterare Robert och jag är så blir det problematik direkt då vi inte vet exakt hur man hittar till tävlingen en snabb telefonsamtal till hans pappa och vi blir 45%säkra vart TC är.
När vi hitta till TC tillslut så kila Robert nästan direkt till start, Han har sprungit som en Flammande kanin och vinner sin klass (H20). stort grattis .plus en smiley :D

själv så hade jag inte samma upplevelse i den mörka skånska skogen, inget frontal angrepp av viltsvin men ingen lyckad orientering tyvärr, Bommade lite för mycket kvalitén på kartan kan diskuteras igen men inget jag vill gå in på ****(censur).

Väl hemma (hos robban) så blir det Tacos ..ljuvligt fick tillfälle att rensa skålarna förutom annanasen som jag ogilla och inte vill röra ens med en tång uhh.
Kvällen blir lite förmycket Total war igen, fast sedan vid läggdax så hitta jag en 40kgs hund i min säng, ja man kan väl tränga ihop sig, våga ju inte göra den besvärrad igenom att skjasa ner den.
men lite mysigt är det ju.

Nästa dag gry, frukost redo, Mums , och kaffe gudomliga kaffe <3.
Robert far plocka upp oss idag inför tävlingen, ja sedan är vi påväg.
Solen skiner och man uppmäter hela 18c fantastiskt av med understället här är det skönt väder.
(rekommendera solsemester i skåne då det är fint väder)
Robert gör ett Bra lopp men idag så har Tom jag menar jag sprungit på bra och faktiskt inte bommat alltförmycket.
Blir hela en 4e plats av 37 bra ju :) Robert sluta på en 12e plats i sekundstrid om en plats.. om vi ta och ändra placeringarna mellan mig och robert matematiskt och ifrånse de 3före mig så få vi placeringarna 1 och 3..fy fan vad vi ungtuppar är bra.
(kan innehålla fel i ekvationern)

Ja vi tränade en träning somRrobert har lagt tills nästa vecka , förjäklig bra terräng och banläggning, riktigt bra. Fast värmen var man lite ovan vid så känns som man har varit på gränsen till vätskebrist.
Men lite god mat och mer Empire total war Fixa detta.
Just nu skriver både Robert och jag blogg inlägg tror hans är mer seriös än min.

Imorgon åker man hem ifrån detta vackra hyfsat varma gränsland och vistelsen är varmt inpräntad i mitt minne.

Ni som orkat läsa detta förtjäna även en guldstjärna hoppas denna tex har varit lika rolig för er som för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0